شرکت ندا درمان نیما

Pharmaceutical Company

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افزایش نرخ مبتلا به انواع مختلف سرطان در سراسر دنیا اهمیت استراتژی‌های درمانی را نشان می‌دهد. سامانه‌های دارورسانی هدفمند علاوه بر کاهش عوارض جانبی درمان‌های مرسوم، عملکرد و اثربخشی را نیز افزایش می‌دهند. در این تحقیق، پس از سنتز اکسید گرافن به روش هامر، نانو حامل‌های حاوی اکسید گرافن پوشش داده‌شده ژلاتین-پلی وینیل پیرولیدون تهیه شد.

نانو حامل‌ها با داروی کوئرستین بارگیری شدند و یک نانو امولسیون دوگانه آب/روغن/آب با روغن بادام تلخ به‌عنوان غشایی در اطراف نانو کامپوزیت برای کنترل انتشار بیشتر دارو ساخته شد. تجزیه‌وتحلیل XRD، FTIR، FESEM و DLS موفقیت سنتز نانو کامپوزیت و بارگذاری دارو را تائید کرد. سیستم تحویل دارو حساس به pH حاصل، راندمان کپسولاسیون 5/87 درصد و بارگذاری 45 درصد دارو را نشان داد.

پتانسیل زتا نانو کامپوزیت‌ها در محدوده mV – 40 بود که نشان‌دهنده پایداری خوب این نانو حامل است. سینتیک رهایش دارو از مدل هیگوچی پیروی می‌کند و وجود یک نانو امولسیون دوگانه به‌عنوان غشاء منجر به کارایی بهتر به دام افتادن دارو، رهایش کنترل‌شده دارو و آزادسازی طولانی‌مدت می‌شود. روش‌های سنجش MTT و فلوسایتومتری میزان مرگ سلول‌های سرطانی را 14/53 درصد نشان دادند که در مرحله آپوپتوز 51/36 درصد بود.

 

منبع: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1773224723001910

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *